De zoekresultatenpagina van Google wordt ook wel SERP (Search Engine Results Page) genoemd. De pagina toont de resultaten van een zoekopdracht en bestaat uit advertenties en organische zoekresultaten.
In de zoekresultaten van Google staan verwijzingen naar pagina’s, die relevant zijn voor de zoekopdracht en die een goede reputatie hebben.
Bij sommige zoekopdrachten toont Google ook afbeeldingen, nieuws, kaarten of video’s als zoekresultaat. Dit heet Google Universal Search.
Als iemand een product of dienst zoekt waarbij de locatie een rol speelt, zoals een restaurant of kapper, toont Google resultaten van bedrijven in de buurt van de zoeker. Dit heet Google Local Search.
De ambitie van Google is ook om vaker een directe antwoord te tonen op zoekvragen. Bijvoorbeeld bij een zoekopdracht naar het inwonersaantal van een stad of dorp.
Ook toont Google vaker een overzicht met allerlei feiten over een gezocht onderwerp. Dit heet een Google Kenniskaart (Knowledge Graph). Google maakt daarbij gebruik van gestructureerde gegevens op een website.
Voor een aantal zoekopdrachten heeft Google speciaal vormgegeven zoekresultaten, de zogenaamde OneBox. Voorbeelden daarvan zijn als men zoekt naar sportuitslagen, beurskoersen, dierengeluiden, wiskundige formules, het weer en nog veel meer.