AdWords campagne beheren

Google AdWords is het programma van Google waarmee je kunt adverteren in Google en op websites in het netwerk van Google. Je betaalt alleen als mensen op de advertentie klikken.

AdWords campagne opzetten

Heb je nog niet eerder gebruik gemaakt van Google AdWords? Dan moet er eerst een AdWords account worden aangemaakt en een eerste campagne worden opgezet. Daarvoor moet het nodige gebeuren, zoals o.a.:

  • AdWords account aanmaken
  • Betalingsmethode kiezen en budget instellen
  • Campagne aanmaken en de juiste instellingen kiezen
  • Kiezen welke producten en diensten het meest geschikt zijn om voor te adverteren
  • Advertentiegroepen kiezen
  • Advertentieteksten maken
  • Juiste bod kiezen
  • Zoekwoorden kiezen waarbij de advertentie zichtbaar moet zijn
  • Zoekwoorden kiezen waarbij de advertentie juist niet zichtbaar moet zijn (uitsluitingswoorden)
  • Advertenties uitbreiden met aanvullende informatie (advertentie extensies)

Omdat je ook graag de resultaten van de campagne wilt meten, is het ook nodig AdWords aan Google Analytics (of een ander pakket) te koppelen. In Analytics stel je daarvoor doelen in waarmee je de resultaten meet.

AdWords beheren en optimaliseren

Na het opzetten van een AdWords campagne komt het beheer en de optimalisatie van de campagne. Ook daarbij komt het nodige kijken, o.a.:

  • Resultaten monitoren
  • Zoekwoorden toevoegen of uitzetten (focus op de best presterende woorden)
  • Uitsluitingswoorden toevoegen
  • Advertentiegroepen toevoegen of uitzetten (focus op de best presterende advertenties)
  • Experimenten uitvoeren met verschillende advertentieteksten
  • Campagne-instellingen aanpassen (bijvoorbeeld locaties of advertentieplanning aanpassen)
  • Bod of budget aanpassen
  • Rapportage opzetten zodat vergelijking met het verleden mogelijk is
  • Aanpassingen doorvoeren als Google iets verandert (dat gebeurt vrij vaak)

AdWords uitbesteden

Het opzetten en beheren van een AdWords campagne is complex en kost veel tijd. Tijd die je ook in je producten en diensten kunt steken.

Het is daarom een goed idee om het beheer van AdWords uit te besteden. Ik zet de campagne graag voor je op en optimaliseer deze voor een maximaal rendement. Maandelijks rapporteer ik de kosten en opbrengsten, zodat het rendement goed te volgen is. Neem contact op voor meer informatie.

Referenties

Ik beheer AdWords campagnes voor diverse opdrachtgevers in uiteenlopende branches. Ik zorg dat het beschikbare budget optimaal wordt benut en er geen geld wordt uitgegeven aan niet rendabele zoekwoorden of advertenties.

Meer omzet via AdWords campagne

Afbeelding: na optimalisatie genereert de AdWords campagne meer omzet

Kosten

De kosten hangen af van de omvang en complexiteit van de campagne. Ik reken een vast bedrag per maand. Neem contact op voor een offerte.

Voor non-profitorganisaties met een Google Ad Grants campagne reken ik een gereduceerd tarief. Google Ad Grants is een programma van Google, waarbij organisaties $ 10.000 gratis advertentiebudget krijgen.

Maak een afspraak
Neem contact op voor meer informatie over de mogelijkheden of vraag direct een offerte aan.